18 Ağustos 2015 Salı

TBF Şampiyonu Dark Passage ile özel röportaj!

TBF Şampiyonu Dark Passage özel röportajı!

Öncelikle TBF Şampiyonluğunuzdan ötürü sizi kutluyor ve selamlıyorum.


 E-spor kariyerinize nasıl başladınız? Oyun oynarken bir gün bu işte 
profesyonel olup bunu Türkiye'de geliştirip binlerce insan önünde bunu 
icra etmek nasıl bir duygu? 


 Naru: Daha önce farklı bir MOBA oyun oynuyordum ve çok eğlenceli 
gelmiyordu. LoL'ün çıkması ile beraber yakın arkadaşlarımla beraber 
oynamaya başladım ve devamında buraya kadar geldim diyebilirim. Nasıl 
hissettirdiği konusunda ise sanırım bu duygu anlatılmaz yaşanır diye çok 
klişe bir cevap vereceğim :) 

 Crystal: LoL'e bir çok oyuncu gibi internet kafe ortamında 
arkadaşlarımla oynayarak başladım. Çok farklı bir hikayem olmadı. 
Onbinlerce kişinin karşısında oyun oynamak olağanüstü bir duygu. 
Hislerimi çok fazla dışarıya yansıtan birisi değilim ama sahneye her 
çıktığımda heyecanlanıyorum. 



E-spor hayatınızla okulunuzu/işinizi nasıl aynı anda yürütüyorsunuz, 
yürütebiliyor musunuz? Günlük antrenmanlar yormuyor mu? 


 Elwind: Aktif okul hayatımız yok esasında takımdaki oyuncular ya 
üniversite mezunu ya da açık üniversite okuyorlar bu yüzden de işimizi 
etkilemiyor. Antremanlar her ne kadar mental olarak yoruyor olsa da 
sevdiğimiz işi yaptığımız ve çok iyi arkadaş olduğumuz için genelde 
eğlenceli oluyor. Antremanlar dışında sık sık beraber vakit geçiriyoruz. 


 (Rydle'a) LCS'den Türkiye Büyük Finali'ne gelme sebebi neydi? Aradaki 
farklar neler? Uyum sorunu oldu mu? 

- Her zaman yeniliklere açık bir insan oldum ve EU LCS'ten sonra 
Türkiye'ye gelip profesyonel arenada olmak beni çok heyecanlandırdı. 
Buraya gelmeden önce bu kadar büyük ve heyecanlı bir kitle beklemiyordum 
açıkçası. Fakat Türk oyunculardan sosyal medya üzerinden aldığım olumlu 
tepkiler ve Türkiye Büyük Finali olağanüstüydü. 


 Salona gelip masalarınıza oturduğunuz andan itibaren binlerce taraftar 
sizin parmaklarınıza bakıyor, sizin için oradalar. Bunu bilmek baskı 
yaratıyor mu? 

 - Zeitnot: O sahneye çıkıp bilgisayarların başına oturana ve maç 
başlayana kadar o baskıyı ve heyecanı hissediyorum. Fakat maç 
başladıktan sonra tek odak noktamız kazanmak oluyor. 

- Naru: Bu benim 3. finalim olduğu için artık pek baskı hissetmiyorum :) 

 Aileleriniz bu duruma ne diyor? 

 - Crystal: Klasik Türk ailesi olarak ilk başta her oyuncunun yaşadığı 
problemleri bende yaşadım. Ailem bilgisayar oyunları ile bu kadar haşır 
neşir olmamı istemiyordu fakat sonrasında gelen başarılar ve eSpor'un 
her sene giderek gelişmesi, yurt dışında gittiğimiz turnuvalar ve Dünya 
Şampiyonasından sonra artık tamamen beni destekliyorlar. 




 - Naru: Her zaman söylediğim gibi Annem en başından beri en büyük 
destekçim. Bir nevi 2. sponsorum gibi her zaman yanımda oluyor. 

 (Naru'ya) Uzun zamandır aynı takımda aynı işi icra ediyorsun ve bunu 
layıkıyla yapıyorsun. Bu kadar süre Dark Passage orta koridor oyuncusu 
olup simgeleşmeye başlamak senin için nasıl bir duygu? 




 - İltifatların için teşekkür ederim :) Dark Passage'e ilk katıldığımda 
henüz 17 yaşındaydım ve 3. sezonumu bitirdim. Bu takımla beraber büyüdüm 
diyebilirim. Her zaman güzel bir aile ortamımız oldu. Bu konuda 
takımımızın sahibi Ertuğ Abi'ye ve genel direktörümüz Aylin Abla'ya 
teşekkür etmek istiyorum. Her zaman bizim yanımızda oldular ve 
desteklediler.

 (Elwind'e) Üst koridordan orta koridora geçiş sebebin ve bunun takım 
üzerindeki etkisi nedir? 


 - Bu tamamen Dark Passage'ın isteğiydi daha önce üst koridora geçmek 
gibi bir fikrim yoktu. Amacım yeni sezonda Naru'nun karşısında oynamak 
ve onu yenmekti :) DP'den böyle bir teklif aldıktan sonra kısa bir süre 
düşündüm ve bunu başarabileceğime inandım. Takım arkadaşlarım da aynı 
şekilde bana inandılar ve güvendiler. Kış Mevsimi sezonu tamamen yeni 
koridoruma alışmam ile geçti diyebilirim. Her zaman taşıyıcı rolünde 
olan bir oyuncu için bir anda zırh ve büyü direnci ile donanmış savaş 
başlatan bir koridor oyuncusu olmak pek kolay değil. Yaz Mevsimi sezonu 
ile beraber neler yapabileceğimi herkese gösterdiğimi düşünüyorum. 

 Oyunu oynarken formunuzu etkileyen bir şey, bir şeyler var mı? Moraliniz 
ve o anki duygularınız oyununuzu etkiliyor mu? 

 - Rydle: Tabi ki etkiliyor. Özellikle oynayacağımız rakipler, 
antremanlarımızın gidişatı ve evin içindeki arkadaşlık ortamı çok etkili 
oluyor. 

- Zeitnot: Benim için en büyük etken önümüzdeki hafta hangi takımla 
karşılacağımız oluyor. Derbi niteliğindeki maçlardan önce çok daha fazla 
motive oluyor ve ekstra antreman yapıyoruz. 

E-sporun ülkemizdeki yeri hakkında ne düşünüyorsunuz? Gerekli ilgiyi 
görüyor mu? 

 - Crystal: Eskiye nazaran çok hızlı ve büyük bir ilerleme gösterdiğini 
düşünüyorum. Belki hala istenilen seviyede değil ama önümüzdeki yıllarda 
yurt dışını yakalayabileceğimizi düşünüyorum. Umarım diğer eSpor 
oyunlarında da ülkemizde gerekli yatırımlar yapılır.

 Son olarak, eklemek istediğiniz bir şey var mı? 

 - Naru: Önce tüm taraftarlarımıza iyi günde kötü günde, kazansak da 
kaybetsek de her zaman bizimle beraber oldukları ve inandıkları için 
sonra da sana bu güzel röportaj için teşekkür ediyoruz.
 
Bana zamanınızı ayırdığınız için çok teşekkür edip, başarılarınızın 
devamını diliyorum. Tekrardan şampiyonluğunuzu kutluyorum.

 -Melik Murat Dere

0 yorum:

Yorum Gönder